ÁSZF1

Letöltés - nyomtatás 

1a.

Adatvédelmi tájékozató: http://azonoskulcs.hu/adatvedelem

 

1b. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a azonoskulcs.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A szolgáltató
  • Név: Webzár KFT.
  • Székhely: 4400 Nyíregyháza, Ungvár sétány 3.
    • Levelezési cím: 4400 Nyíregyháza, Ungvár sétány 3. - Zárszaküzlet
    • Képviselő neve: Gyetkó Krisztián
    • Adószám: 25552023-2-15
    • Közösségi adószám: HU25552023
    • Nyilvántartási szám: B-15.685/2016
    • Számlavezető pénzintézet: OTP Bank
    • Számlaszám: 11744003-21136809-00000000
    • E-mail cím: info [kukac] azonoskulcs.hu
    • Telefonszám: +3620/5711-792
    • Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-99776/2016.

    3. A honlapon folytatott tevékenység

    Zárbetétek, zárak, lakatok, kilincsek valamint ajtócsukók kereskedelme a lakosság valamint kedvezményes feltételekkel viszonteladók, beépítők, zárjavítók irányába. Kiegészítő szolgáltatások értékesítése, mint kulcsmásolás valamint zárrendszer készítés.

    4. Felhasználási feltételek

    4.1. Felelősség

    A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

    A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért valamint kijelenti, hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

    A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

    4.2. Szerzői jogok

    A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!

    5. A honlapon történő vásárlás

    5.1. Megrendelés folyamata

    A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. A Többet olcsóbban menüpont alatt találja azokat a termékeket, amelyekre az áruház több darab rendelése esetén mennyiségi kedvezményt biztosít. Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.
    A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
    A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
    A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra.
    A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
    A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
    Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.

     

    5.1/a A vásárlás menete:

    1. Nézelődés és választás

    Bal oldalon felül állandóan látható a kategória szerkezet mely által termékkörünk összessége elérhető. A kategorizálás termékcsoportonként történik így az eligazodás nem okozhat problémát.

    2. Személyre szabás

    Amikor megtalálta az Önnek megfelelő terméket akkor legtöbb termékünknél lehetőség van bizonyos opciók közül választania. Ilyen opció lehet többek közt a kulcsmennyiség, vagy hevederzár betét esetén a fogaskerék fajtája. Az opciókat mindig a kosárba tesz gomb fölött találja lenyíló menüben. Ha az adott opció valamilyen felárat is jelent akkor az az opció mellett szerepel ()-ben, valamint az opció kiválasztásakor hozzáadódik a termék alapárához.

    3. Mennyiség magadása és kosárba helyezés
    A kosárba tesz gomb mellett alapértelmezetten 1 db-os mennyiség van beállítva. Amennyiben ettől eltérő mennyiséget vásárolna csak javítsa a számot, majd kattintson a kosárba tesz gombra. Ekkor a kosár oldalra jut ahol megtekintheti kosarának éppen aktuális tartalmát. A kosár oldalról a "vissza az áruházba, tovább vásárolok" gomb által további termékek keresésére és kosárba helyezésére van lehetősége.

    4. Megrendelés
    Amikor minden megvásárolni kívánt termék a kosárban van akkor a kosár oldalon kattintson a Megrendelés gombra. Ezt követően a rendszerünk végigvezeti Önt a teljes vásárlási folyamaton, amely elsősorban a szállítási és számlázási adatok megadásából áll. A folyamat 3. lépésben lehetősége lesz bármilyen megjegyzést fűznie a megrendeléshez.

     

    5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

    A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
    A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

    5.3. A szerződés létrejötte

    A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

    A leadott megrendelések munkanapokon, munkaidőben kerülnek feldolgozásra 08 - 16 H között. A munkaidőn túl vagy munkaszüneti napon leadott rendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra. A rendelésekről automatikusan küldött visszaigazoló e-mail mindössze a rendelés leadásának tényét hivatott igazolni, a megrendelés visszaigazolása manuálisan küldött (a megrendelést követő 48 órán belül) e-mail útján történik, melyben szerepel az adott megrendelésre vonatkozó szállítási határidő és minden egyéb információ egyaránt. A manuális visszaigazolás a feldolgozást követően kerül kiküldésre. A szerződés a manuálisan küldött visszaigazolás szolgáltató általi elküldésével egyidejüleg jön létre.

    5.4. A szerződés iktatása

    A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

    5.5. Számla

    A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki. A papíralapú számlát minden esetben a küldött csomagban találja a termékekkel együtt. Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt a megrendelés során a 3. lépésben a megjegyzés rovatban jelezheti.

    5.6. Fizetés

    Fizetésre az alábbi módokon van lehetősége:

     

    Előre utalással
    Ezen fizetési mód valasztásakor a rendelés végösszegét átutalással egyenlíti ki bankszámlánkra. Rendelését az utalás beérkezését követően készítjük össze és adjuk át a futárszolgálatnak. Az átutaláshoz szükséges adatok: 
    (a visszigazoló e-mail is tartalmazza)
    - Kedvezményezett : Webzár KFT. 
    - Bankszámlaszám : OTP 11744003-21136809-00000000
    - Megjegyzés rovat : A rendelés során magadott számlázási név

     

    Utánvéttel

    A csomag ellenértékét annak átvételekor a futárnak szükséges kifizetnie készpénzben.

    OTPay segítségével
    Áruházunkban az OTP Bank által elindított, innovatív mobil fizetési móddal is kiegyenlítheti vásárlása ellenértékét. Az OTPay olyan mobil fizetési megoldás, amely segítségével a vásárló az OTPay mobiltelefon alkalmazásban előzetesen regisztrált bankkártyájával fizethet.

    5.7. Átvételi lehetőséges, Szállítás

    GLS futárszolgálat
    Ezen szállítási mód választása esetén a futár munkanapokon 08 és 17 óra között szállítja a csomagot a megadott címre, amely lehet akár a munkahelyének címe is ha napközben ott tartózkodik. Hétvégén és munkaszüneti napokon a GLS kiszállítást nem végez.

    A csomag aktuális helyzetéről a csomag feladása napján e-mailben küldött adatokkal van lehetősége információt kérni a GLS központi ügyfélszolgálatától 07-20h-ig a +3618020265-ös telefonszámon. A GLS központi ügyfélszolgálatán lehetősége van a Vásárlónak egyeztetni a kiszállítás mindennemű részletéről.

    Amennyiben a futárszolgálat a megadott címen a kézbesítési kísérlet során nem talál átvételre jogosult személyt akkor értesítőt hagy, vagy telefonon keresi a vásárlót.

    Ha a termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

    Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!

    Szállítási díjainkról ide kattintva talál részletes tájékoztatót

    Szállítási határidő:
    A forgalmazott termékek többsége saját, fennmaradó része pedig partnereink raktárában állandóan elérhető. Amennyiben rendelésének minden eleme saját raktárunkban rendelkezésre áll akkor a termékek 2 munkanapon belül megérkeznek Önhöz, ha akár egyetlen eleme rendelésének partnerünk raktárában érhető csak el, akkor a szállítás némileg hosszabb időt vesz igénybe, de semmiképpen sem hosszabb, mint 7 munkanap. A fentiek alól kivételt képeznek azon termékek melyek leírásában szerepel, hogy a kiszolgálása hosszabb időt vesz igénybe. A manuálisan küldött visszaigazoló e-mail minden esetben tartalmazza a kiszállítás várható időpontját.

    A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

    Személyes átvétel
    Személyes átvételre nincs lehetőség.

    5.8. Szolgáltatónak fel nem róható okból történő ismételt kiszállítás:

    Áruházunkban a mindenkori szállítási díj teljes költségének egy részét a szolgáltató fedezi, ezért a vásárló szempontjából az kedvezményesnek tekintendő. Egy adott termék esetén a kedvezményes szállítási díj csak egyszer vehető igénybe, minden további - adott termékre vonatkozó - szállítás teljes áron, vagyis bruttó 1.500 Ft-on történik.

    A fentiek alól kivételt képez azon eset, amikor a második, vagy további kiszállítás új megrendeléssel is párosul, hiszen ekkor az új rendelés termékére ismételten igénybe vehető a kedvezményes szállítási költség.

    (Tipikus eset: hibás méretben rendelt zárbetét megfelelő méretűre cserélése, utólagos szolgáltatás igénybevétele, pl: gomb, fogaskerék beépítése vagy cseréje, stb.) 

    A termék cseréjéhez igénybeveheti hozzuk-visszük szolgáltatásunkat, melyről ide kattintva talál további információt.

    A vásárlónak az eredeti számlát nem szükséges visszaküldenie, a szolgáltató minden esetben módosító számlát állít ki.

    6. Elállási jog

    Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).

    A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

    Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

    A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

    Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

    A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

    Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

    A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

    Elállási/Felmondási nyilatkozatminta:

    Címzett: *

     

    Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: **

    Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ***

    A fogyasztó(k) neve:

    A fogyasztó(k) címe:

    A fogyasztó(k) aláírása:

    Kelt:

    Magyarázat:

    * Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és  elektronikus levelezési címének megjelölése.

    ** Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése

    *** A megfelelő jelölendő Aláírás kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén szükséges

    Forrás: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

    7. Szavatosság

    7.1. Kellékszavatosság

    A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

    Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.

    Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

    Használt termékek esetén ez a határidő X év/hónap, de legfeljebb egy év.

    A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

    Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

    A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

    A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

    A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

    7.2. Termékszavatosság

    Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

    Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

    A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

    A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

    A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

    7.3. Jótállás

    Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

    A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

    A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

    Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

    7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

    A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

    Név: Webzár KFT.

    Levelezési cím: 4400 Nyíregyháza, Ungvár sétány 3.

    Telefonszám: +3620/5711-792

    E-mail cím: info@azonoskulcs.hu

    8. Jogérvényesítési lehetőségek

    8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
    A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
    Név: Webzár KFT.
    Levelezési cím: 4400 Nyíregyháza, Ungvár sétány 3.
    Telefonszám: +3620/3955-977
    E-mail cím: info [kukac] azonoskulcs.hu
    A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.
    A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
    A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
    Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
    A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
    A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
    A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

    8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
    Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
    Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
    Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségeit fel kell tüntetni),
    Bírósági eljárás kezdeményezése,
    Stb...

    9. Egyéb

    9.1. ÁSZF, árak módosítása

    A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

    9.2. Technikai korlátok

    A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

    9.3. Adatvédelmi szabályzat

    A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: http://azonoskulcs.hu/cms_help.php?tab=privacy_policy

    Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje:  2014.06.13

    Honlap készítés